Alla inlägg under november 2013

Av johanna kagg - 26 november 2013 17:52

 


Äntligen har det positiva beskedet kommit som man gått och väntat på! Är så oerhört glad för din skull, nu vet jag att efter allt som du gått igenom kommer allt att bli bra igen. Du har varit så oerhört stark och framöver finns det inget du inte klarar av! Jag tror på dig! Älskar dig så oerhört jävla mycket så det går inte att beskriva. Syster yster för alltid <3

Av johanna kagg - 25 november 2013 21:03

                        Idag fick katterna bada, tror det var mot deras vilja haha. Men det var ett tag sen sist så jag tyckte att det behövdes, det är ju jul snart och då måste man vara ren och fin😁. Det har varit lite problematiskt att bada dem innan men nu lade jag en matta i badkarets botten så att de inte halkar runt plus att jag höll ett stadigt grepp i nacken på dem. Inga rivsår eller små ynkliga jamanden kom från katterna så jag kände mig mindre taskig. Så nu ägnar de sig åt att slicka sin päls vilket tar ett tag. De har typ droppat ner hela lägenheten med vatten på grund av allt sprättande 😜. För att vänta på att matte ska torka dem med handduken kan de ju inte vänta på! De blir så söta när pälsen blir blöt 😍 De fick lite kattgodis som tröst. Så nu får det gå ett tag till tills nästa gång :)

Av johanna kagg - 24 november 2013 17:44

     


Hallelujah!! Dennis har äntligen rensat sin garderob!  Blev lite kläder som behövde kastas som jag anade. Jag passade på att rensa bland mina skor och jag fick ihop lite påsar. 


Idag har jag plockat fram julkartongerna och tittat vad som behöver köpas. Ska bland annat inhandla julgardiner till vardagsrummet, adventsljusstakar och lite blockljus. Men detta blir på onsdag. :) 

Av johanna kagg - 24 november 2013 14:36

 


Igår grillade vi kyckling och dovhjort i höstmörkret hos Adde och Hanna.  Passade på att mysa med världens snällaste hundar. Kul att träffas för det blir inte allt för ofta!

Av johanna kagg - 21 november 2013 21:23

 


Nu får det gärna bli december så att man får en anledning till att julpynta, julbaka, lyssna på julmusk och köpa julklappar! Hoppas på mycket snö i jul som håller i sig. Den får gärna komma nu och hålla i sig! Examensjobbet innebär noll i mysfaktor och snön skulle förhöja känslan med 100. Så snälla kan tiden gå snabbare.   


Jag och Cilla checkade förresten in Dollarstore på Citygross idag och det fanns väldigt fina inredningsprylar plus massa annat. Billigt är bra och speciellt när det finns fina saker. Kommer nog inhandla några julklappar där, både till familjen och mig själv :D Kan bli en klapp till katterna också om de är snälla.   



Av johanna kagg - 17 november 2013 18:37

 


Igår hade vi filmkväll och då fick alla djur följa med hem till oss. Cillas katter och hundar, dock är inte Enzo med på bild men totalt var det 3 hundar och 4 katter i våran lägenhet :P Skulle kunna bedriva ett djurhem hos oss tror jag.  Men det är kul att djuren får leka med varandra. :)


Helgen gick fort, imorrn ska jag till tandläkaren och sedan blir det lite jobb. Ska arbeta med ex-jobbet också. Sakta men säkert tar vi oss frammåt, Yey!

Av johanna kagg - 14 november 2013 13:06

 

Josse har åkt hem nu, tråkigt!! Så nu är det jag och katterna i lägenheten. På schemat står att ändra min transkribering, städa, kanske ta en promenad med Linn och se lite på homeland. Jag och Josse började igår och har sett 1  och  1/2 avsnitt och den verkar riktigt bra faktiskt. 


Jag hittade en jättefin  och mysig tröja på Hm igår med en uggla på. Bästa köpet på lääänge. Hittar aldrig nåt längre av någon anledning. Blir mest kattgrejer jag köper... Så detta blir nog den nya 24-7 tröjan!

Av johanna kagg - 12 november 2013 16:22

     

Imorrn kommer Josse och spenderar dagen hos oss. Vi ska till Linköping och shoopa, se om man kan handla lite julklappar innan hysterin börjar. Sen ska vi hem och mysa ner oss i soffan och kanske göra lite håruppsättningar som vi brukar. Längtar <3



Presentation


En blogg om katter och annat smått och gott.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards